اخلمد، بهشتی گمشده در مشهد
نوشته شده توسط : gheirati

اخلمد کجاست و چگونه می توان به آنجا رفت؟

شاید این سوال که اخلمد، بهشتی گمشده کجاست؟ سوال خیلی از گردشگران و توریست هایی باشد که به مشهد سفر می کنند؛ در این مقاله علاوه بر بررسی جایگاه جغرافیایی اخلمد، این بهشت گمشده در مشهد، زوایای دیگر آن را نیز بررسی می کنیم همراه با تصاویری زیبا از این بهشت گمشده؛

اخلمد، بهشتی گمشده در مشهد؛

حال ابتدا می رویم سراغ موقعیت جغرافیایی اخلمد و چگونگی رسیدن به این جاذبه گردشگری زیبا و به یادماندنی؛

پس از جمع آوری وسایل و لوازم ضروری سفر، حال نوبت آن است که به نقشه نگاهی بیندازیم و راهی سفر به اخلمد، این بهشت گمشده برویم.

در اطراف مشهد یعنی شمال غربی، با فاصله 85 کیلومتری از مشهد و 24 کیلومتری از چناران، طبیعتی بکر به نام اخلمد موجود می باشد که برای گردشگران و مسافرین یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری می باشد.

ییلاقی مفرح با قدمت چندین هزارساله؛

روستای دل انگیز و زیبای اخلمد در دره ای میان کوه بینالود واقع شده است که دارای انواع گل ها و گیاهان زیبا و چشم نواز و هم چنین دارای باغ هایی پر میوه و درختان پربار می باشد؛
آبشار اول اخلمد 33 متر ارتفاع دارد که جایی زیبا و خاطره انگیز برای ثبت عکس های هیجان انگیز است. پس از عبور از دل این آبشار، آبشار اصلی اخلمد را خواهید دید که با ارتفاعی بالغ بر 85 متر شما را میخکوب می کند.
و اما آبشارهای دوم و سوم این بهشت گمشده در بالای آبشار اصلی آن قرار دارد. حفره های ژرف و زیبایی که در زیر این آبشارها قرار دارند بخاطر جنس کوه های اخلمد زیبا می باشد که از جنس آهکی است. از دیگر ویژگی های آن وجود چندین آبشار دائمی و فصلی است؛

اگر می خواهید به تماشایی ترین و زیباترین منطقه گردشگری بروید بهتر است در فصل تابستان به آنجا سفر کنید زیرا از آب هوایی خنک تر نسبت به شهر مشهد برخوردار است.
هرگاه نیاز به استراحت در مکانی مفرح و سرسبز داشتید بهترین گزینه انتخابی روستای بکر اخلمد می باشد؛

چرا اخلمد، اخلمد شد؟


علت نامگذاری این مکان ییلاقی را می توانید از بومیان این منطقه بپرسید و بعد خواهید فهمید که :

در زمانی که اقوام عرب به خراسان و حتی ایران لشکرکشی کرده بودند، مردم بی پناه خراسان به این منطقه خوش آب و هوا پناه آورده بودند تا از خون و خونریزی و کشت و کشتار در امان بمانند؛

سرداری که به این مکان حمله می کرده و به تاخت و تاز می پرداخته خالد نامی بوده است که با سپاهیانش به سمت مردم یورش می برده و مردم را دچار رعب و وحشت می کرده.

هر زمان که خالد بانگ حمله سر می داد مردم برای اینکه دیگر اهالی را مطلع کنند تا از هجوم خالد و سپاهیانش در امان بمانند با صدایی رسا فریاد سر می دانند که : خالد آمد، خالد آمد!

به دلیل گویش ها و گردش های زبانی که هم چنان در جریان می باشند این دو واژه در هم آمیختند و رفته رفته به یک واژه تبدیل شدند یعنی واژه : اخلمد!

و اما غار و بند اخلمد؛

غار و بند اخلمد جاذبه هایی افزون بر آبشار می باشند که در اخلمد هستند؛ سخره های بی بدیل بین 200 تا 300 متری از مناطق پر طرفدار سنگ نوردان می باشد.





:: برچسب‌ها: اخلمد , دره اخلمد ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: